Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), operator komunikacji w stolicy Czech, prowadzi przetargi na elektryfikację dwóch linii autobusowych: 131 Bořislavka – Hradčanská i 176 Karlovo Náměstí – Stadion Strahov, które zamienią się w linie trolejbusowe 51 i 53. Budowa ma ruszyć w tym roku.
Linia 131 obsługuje trudne pod względem nachylenia tereny osiedli Hanspaulka, Dejvice i Bubeneč. Założono budowę 8 km sieci trakcyjnej na odcinku Bořislavka – Zelená (na odcinku Na Pískách – Bořislavka sieć znajdzie się tylko „do góry”). Ponadto zostanie zbudowana odnoga wzdłuż ulicy Kladenskiej do dawnej pętli Bořislavka. Umożliwi ona m.in. obsługę historycznych trolejbusów z muzeum w Střešovicach. Przewidziano budowę podstacji U Matěje.
mat. DPPLinia 176 Karlovo náměstí – Stadion Strahov również znajduje się na sporym nachyleniu. Również założono budowę blisko 8 km sieci trakcyjnej – od mostu Jiráska do stadionu Strahov. Do tego zostaną zbudowane stanowiska do ładowania w rejonie krańców Karlovo náměstí i na Strahovie. Linia będzie zasilana z istniejącej podstacji tramwajowej Hřebenky, która zostanie zmodernizowana, a także z nowej podstacji na Strahovie, która będzie obsługiwać
również planowaną linię tramwajową.
mat. DPPSzacowany koszt elektryfikacji linii 131 i 176 to odpowiednio 230 i 320 mln koron netto (ok. 39 i 54 mln zł). Zamawiający zamierza ubiegać się o środki w ramach Krajowego Programu Odbudowy.